Iiiiiiiiiit's chriiiiiiiiistmaaaaaas

Lika kul varje gång!

Resväskan har lyckats banta några kilo, men då har istället handbagaget gått upp i vikt. Ska försöka ha alla mina smycken på mig och jag hoppas att det är kallt, eftersom jag ska ha två eller tre lager varma kläder på mig. Puh, jag hoppas att resan hem går smidigare än resan dit. Nu ska jag förhoppningsvis åka tåg och slippa en busschaufför som inte kan engelska och om någon skulle fråga mig något kan jag kanske förstå och svara på italienska, så det ska nog gå fint.

Har skrivit ett brev till familjen, med förklaringar till presenterna från mammas butik. Jag tror att språket är bra, men jag är inte säker. Det är rätt svårt att förklara vad hjortronsylt och pepparkakor är. Kakorna har jag försökt förklara för Kate på engelska, men även det var svårt. Peppercakes blir väldigt fel. -Are they salty? -Eh, no, they're sweet. Söta kakor med peppar, njaa.

Imorrn ska Kate och jag dricka/äta vår sista varm choklad-/chokladmoussekopp tillsammans. Eller ja, för den här gången. Man vet aldrig hur framtiden blir, men jag tror att jag hellre hälsar på henne i Hongkong. Häftigare. Och ett ställe jag inte besökt än. Tills dess ses vi på facebook (ehm... men det är sant).

Idag har det förövrigt varit sol och jättefint väder. När jag hade gått runt på marknaden en halvtimme var mina ben kalla, så det var inte lika varmt som det såg ut. Tidigare idag hade jag balkongdörren öppen för att vädra mitt rum och tänkte att det kändes som vår. Nu lät det som att det var varmt, men jag stängde dörren efter en kort stund. Det känns konstigt att jag ska komma till snö och kyla, men det är okej det med. Jag skulle inte trivas utan den "riktiga" vintern, tror jag. Vad skulle skidorna hitta på i källaren alldeles ensamma?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0