Meet next life

Nu spolar vi fram till söndag kväll, tycker jag. Om en vecka alltså. Då har jag förmodligen inte lika tråkigt som ikväll, för då är jag hemma! Jag har liksom varit här färdigt, så det känns mest drygt att dra ut på dagarna. Ska fylla dagarna med att packa på nåt sätt så jag trollar bort de extra fem kilona väskan lagt på sig, äta frukt, bli helt frisk, försöka att inte störa mig på skolan, se när ljusslingorna ovanför gågatan tänds och spela spindelharpan för att få tiden att gå.

Gårdagen var rolig däremot. Kate, Anne Kristine och jag såg Porto Venere, som är en jättegammal liten hamnby i närheten av Cinque Terre. Från det nästan lika gamla slottet hade vi utsikt över hela havsviken med hamnar, båtar, fartyg och på fastlandet hus som klamrade sig fast vid trädbeklädda berg. Underbart. På kvällen träffade vi Bryant och gick till en restaurang, som en avskedsmiddag. Anne Kristine skulle åka tillbaka mot Norge idag, Bryant slutade skolan, men fortsätter jobba här och kommer tillbaka till skolan efter jul och jag hade min sista helg i Italien. Trist för Kate, men förhoppningsvis kommer det nya vänner.

Nu ska jag se Walt Disney's "Countdown to Christmas" och "Mickey's Magical Christmas" och drömma mig hem.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

hörrududu! Hör gärna av dig när du kommit hem till Sverige igen, saknar dig massor! Förresten, tar du emot julklappar iår? HIhi^^

2009-12-01 @ 13:30:25
URL: http://linneasfinavisor.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0