Rymden i en låda

Idag spelar jag spel med mig själv. Kort, patienser, Uno och så försöker jag göra italienska ord av tärningar med bokstäver på. Det är väl det mest givande spelet av dem och jag sitter redo med ordboken för att lära mig nya ord. Imorrn ska jag förhoppningsvis vara duktig på att prata, eftersom läraren ska lyssna mer noggrant för att sen kunna säga att mitt muntliga test blev godkänt. På torsdag ska jag skriva ett test som jag hoppas klara för att sen få mitt certifikat som pappa ska ta hem och skicka till VHS så jag kan komma in på min sökta kurs. Lycka till - tack!

Katten sov på min säng inatt, så jag vaknade varje gång jag skulle vända mig för jag ville inte råka sparka ner henne. Under natten gick hon i alla fall iväg och jag kunde sova som vanligt, dvs. snurra runt och vrida på mig som en mask. Vaknade fem och då ville myggorna prata med mig, men med myggspray och täcket över huvudet kunde jag somna om.

För övrigt går skolan rätt bra nu. Konversationen känns som rätt nivå och deltagarna i gruppen gör lektionen rolig. Dessutom blir alla på bra humör när solen lyser, så vi får se hur det blir i regnet imorrn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0