Love will give you strength to carry on

Innan jag somnade igår bestämde jag mig för att avstå firandet av den högtid som jag inte tycker om. Började den här dagen med en jättegod frukost, en sväng på marknaden, en julklapp inhandlad och en lång promenad i solskenet. Sen har jag funderat på hur jag ska pyssla ihop fler julklappar, ätit valnötter och clementiner och vilat lite. Det känns som att det är söndag, men den dagen har jag kvar. Wie, ännu en vilodag!

 

När jag kommer hem ska jag hälsa på gravarna, men jag gör det jag kan idag och tänder ljus i mitt rum. Den här helgen har det blivit tradition att köpa ljus och rosor och köra i snörusket till gravplatserna och sen fika på Westmans. Det känns lite trist att inte kunna göra det nu, men det får bli senare. Maskerad får också bli senare, för det är väldigt roligt, bara inte den här helgen.

 

Nu har jag tjatat tillräckligt om halloween, så nu fortsätter jag med min vanliga kväll. Det vankas film utan något till eftersom jag nyss åt upp fikat. Kanske gör lite till...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0