This is halloween, this is halloween

Jag har socker runt tänderna och är trött i hela kroppen, så denna fredagskväll ska jag lägga mig vid tio. Stekte kött som jag penslat med honung och valnötter och sen har jag lyssnat på musik och vilat. Rätt skön kväll. Imorrn kommer Kate hit och när vi sminkat oss svart åker vi till det läskiga halloweenfirandet i Lucca. Igår hade jag bestämt mig för att inte fara, eftersom jag verkligen avskyr att bli rädd, men i morse var jag nyfiken på att se hur det är på en av de största halloweenfesterna i Europa. Trots det kan jag inte tycka om ”högtiden”. Vad ger den liksom? Nä, tacka vet jag alla helgons dag med upplysta kyrkogårdar. Men imorrn ska jag då svälja min stolthet och sminka mig.

 

Idag fick kameran följa med på min promenix, men ville inte visa samma färger och motiv som jag, så vi var inte riktigt sams. Nu har jag stängt in den i ett skåp, så får den sitta där tills den jobbar med mig, istället för mot mig. Som hämnd laddar jag hem en månads Photoshop.

 

Nu måste jag sova så jag får stiga upp och äta min goda frukost. Färsk frukt, färskt bröd och mjölk med flingor står på listan. Gott ska det bli!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0