Sitting, waiting, wishing

Det kan vara dags för en liten uppdatering.

 

Sitter hemma halvsjuk och tänker på alla mina måsten och blandar med drömmar om nya utlandsäventyr. Måste plugga inför grupparbetesredovisning nästa vecka, men jag känner inte för att plugga på universitet och inte heller distansstudier. Jag vill ha någon att prata italienska med, så alla ord kommer tillbaka. Idag satt jag och tänkte på vad stol heter på italienska och det är ett av de första orden jag lärde mig. Det känns svårt att ta upp studierna igen när jag är i fel land. Vorrei parlare in italiano con qualcuno ma nessuno mi capiterà, quindi non parlo.

 

I övrigt är jag krasslig, med lite halsont, snuva och febrig kropp. Det är dumt att jag blivit sjuk, eftersom jag fått order av min massör att träna minst två gånger i veckan. Det är också dumt att min rygg klagar så mycket att min massör behövt ge mig order om träning. En sak som är bra är att jag köpt en bok med stretchövningar och en med hemmaträningstips. En annan sak är att jag beställt presenter till alla hjärtans dag och längtar till dagen.

 

Det känns skönt att sitta hemma ikväll, äta popcorn och titta på ”På spåret” och ”Skavlan”. Egentligen skulle jag vara med min klass, men jag stannade hemma idag. Nästa helg ska jag däremot vara med dem både fredag och lördag kväll. Inflyttningsfest och födelsedagsfest står på schemat och det ska bli jättekul!

 

Nu ska jag sluta sitta innan bakdelen helt slutar kännas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0